Wat doet de mantelzorgmakelaar?

Iedere situatie is uniek en vraagt om een persoonlijke aanpak. Als mantelzorgmakelaars zijn wij breed inzetbaar en kunnen wij op alle verschillende beleidsterreinen onderzoeken waar de prioriteiten liggen.

Wij ondersteunen mantelzorgers door regeltaken op het gebied van zorg, arbeid, welzijn, wonen, financiën of wet- en regelgeving over te nemen.

Een greep uit de regeltaken die wij kunnen overnemen:

  • Ondersteunen bij het invullen van formulieren en het aanvragen van zorg, hulpmiddelen en aanpassingen et cetera.
  • Regelen van vervangende mantelzorg (respijtzorg).
  • Contact opnemen en onderhouden met instanties zoals zorgkantoor, zorgverzekeraar, CIZ, gemeente, zorgaanbieders, CAK, SVB, et cetera.
  • Ondersteunen bij het vinden van een balans tussen arbeid en zorg (informeren over verlofmogelijkheden of maatwerkoplossingen).
  • Voorbereiden op gesprekken met instanties of werkgever.
  • Ondersteunen bij het opstellen en indienen van bezwaarschriften (Wmo, CIZ).
  • Informeren over wet- en regelgeving, voorzieningen en voorschriften.
  • Voor gemeenten kunnen wij als mantelzorgmakelaars ook dienen als gesprekspartner voor het Wmo-beleid. Ook hierover gaan wij graag met u in gesprek.

Wilt u direct een afspraak maken of een vraag stellen? Klikt u dan hier 

Kosten